Sprawozdanie finansowe powinno być sporządzone po polsku i w walucie polskiej.
Składa się z:
- bilansu – który wykazuje stan aktywów i pasywów na dzień kończący bieżący i poprzedni rok obrotowy spółki
- rachunku zysków i strat – który wykazuje oddzielnie przychody, koszty, zyski i straty oraz obowiązkowe obciążenia wyniku finansowego spółki
- informacji dodatkowej – która zawiera opis przyjętych zasad rachunkowości, w tym przyjętych metod wyceny i zmian w stosunku do roku ubiegłego spółki
Do sprawozdania finansowego należy dołączyć następujące dokumenty :
1) uchwały zwyczajnego zgromadzenia wspólników na które składają się :
- uchwała zatwierdzającą sprawozdanie finansowe
- jeżeli spółka wypracowała zysk – uchwała o przeznaczeniu zysku na wypłatę dywidendy dla udziałowców lub uchwałę o przeznaczeniu zysku na kapitał zapasowy spółki ,
- jeżeli spółka poniosła stratę -uchwała o sposobie pokrycia straty
- uchwała o zatwierdzeniu sprawozdania zarządu i udzielenia absolutorium zarządowi z wykonanych obowiązków za rok obrotowy
2) sprawozdanie Zarządu z działalności spółki za rok obrotowy
Zwyczajne Zgromadzenie Wspólników zwoływane jest raz do roku – w terminie do końca czerwca. Natomiast na członkach Zarządu spoczywa obowiązek podpisania i wysłania elektronicznie do Sądu Rejestrowego sprawozdania finansowego spółki wraz z uchwałami Zgromadzenia Wspólników i sprawozdaniem Zarządu w terminie do 15 września w roku następującym po roku obrotowym.